A Daily Bite of Chocolate May
Be Bad for Older Women’s Bones
Studies have shown that eating
moderate amounts of chocolate
can be good for your heart. But
a recent study suggests eating
this treat on a daily basis may
weaken your bones, especially if
you’re an older woman at risk
for osteoporosis. Researchers
studied the eating habits of
about 1,000 women ages 70 to
85. Those who consumed chocolate
every day had about 3 percent
lower bone density than the
women who rarely ate chocolate.
The chocolate lovers also had
less bone strength. Chocolate
can be a source of calcium,
which helps build strong bones.
But it’s also high in oxalate,
which can interfere with the
body’s ability to absorb calcium.
That in turn may increase a
woman’s risk for osteoporosis
and fractures.
American Journal of Clinical Nutrition, Vol. 87, No. 1